Кабінет Міністрів затвердив Положення про ліцей, яке врегульовує основні засади діяльності ліцеїв як закладів загальної середньої освіти. Відповіднерішеннябулоухвалено 11 жовтня 2021 року під час засідання Уряду.
Згідно з Положенням, ліцей є закладом загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти. Водночас за рішеннямзасновникаліцейможезабезпечуватитакожздобуттяпочатковоїосвіти, базовоїсередньоїосвіти. Приватні та корпоративніліцеї, а такожліцеї, особливостіосвітньоїдіяльностіякихвизначеніміжнародними договорами України, можутьпровадитиосвітнюдіяльністьодночасно на всіхрівняхповноїзагальноїсередньоїосвіти.
Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання ліцею приймає його засновник, який також затверджує його статут. Ліцейзалежновідзасновникаможе бути державним, комунальним, приватнимчикорпоративним.
Зарахуваннядітей до державних, комунальних і корпоративнихліцеїв для здобуттяпрофільноїсередньоїосвіти (9-11(12) класи) відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщокількістьподанихзаяв про зарахування не перевищуєзагальноїкількостівільнихмісцьувідповіднихкласах.
Зарахування дітей до державного, комунального ліцею для здобуття базової середньої освіти (5-9 класи) здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в цьому закладі освіти, на продовження навчання в ньому та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах. Зарахуваннядітей до ліцею на конкурсних засадах (проведення будь-якихзаходів для перевіркизнань, умінь, навичокчиінших компетентностей) для здобуттяпочатковоїосвіти (1-4 класи) забороняється.
Порядок зарахування, відрахування та переведенняучнів до державних і комунальнихліцеїв уже врегульовано наказом МОН №367 від 16 квітня 2018 року. Порядок зарахування, відрахування та переведенняучнів до приватних і корпоративнихліцеїввизначаєзасновник (засновники).
Освітнійпроцес у ліцеїорганізовуєтьсявідповідно до законодавства та освітньоїпрограми (освітніхпрограм), схваленоїпедагогічною радою та затвердженоїкерівникомліцею. Спрямування (академічне, професійне) здобуттяучнямипрофільноїсередньоїосвітивизначаєтьсяосвітньоюпрограмоюліцею.
У складі ліцею можуть створюватись класи, групи для вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), міжкласні групи учнів, навчальні кабінети (з навчальних предметів (інтегрованих курсів) однієї або різних освітніх галузей). Ліцейтакожможестворюватикласи (групи) з вечірньою (заочною), дистанційною формою навчання, інклюзивнікласи для навчанняосіб з особливимиосвітніми потребами.
Крім того, у складі ліцею можуть створюватися тимчасові (від одного семестру, триместру) науково-дослідницькі класи та/або міжкласні групи учнів з метою організації профільного навчання. Для підготовки до участі в заходах змагального характеру (конкурсах, олімпіадах, турнірахтощо) можутьстворюватисятимчасовігрупиучнів.
Нагадаємо, МОН спільно з Командою підтримки реформ Міністерства роз’яснили особливостіоцінювання і веденняжурналів у 5-х пілотнихкласах НУШ.